Warto reagować, zanim będzie za późno

Branża handlowa

Firma

Rodzinny biznes założony przez małżeństwo pochodzące z Turcji mieszkające w Polsce od 20 lat. Swoją działalność opiera na sprowadzaniu tkanin z rodzimego kraju i ich sprzedawaniu. W prowadzenie firmy angażują się od pewnego czasu także dzieci właścicieli.

Wyzwanie

Firma bardzo dobrze prosperowała i przynosiła duże zyski, do momentu, gdy jeden z odbiorców zaczął najpierw wydłużać terminy płatności, a potem przestał wywiązywać się ze swoich zobowiązań finansowych. W imię dotychczasowych dobrych relacji z tym partnerem przedsiębiorstwo zdecydowało się na sprzedaż kolejnych tkanin, mimo braku płatności za poprzednie zamówienia. Należności odbiorcy urosły do ponad 500 tys. zł, a rodzinna firma nie była w stanie samodzielnie zapewnić sobie płynności finansowej.

Rozwiązanie

W tej trudnej sytuacji przedsiębiorstwo zgłosiło się do firmy faktoringowej Bibby Financial Services. Zaproponowała ona faktoring z ubezpieczeniem obejmujący płatności innych odbiorców. Pozwoliło to właścicielom biznesu na utrzymanie się na rynku. Nadal jednak nie udało się im rozwiązać problemów, które spowodował niewypłacalny partner.

Gdyby właściciele firmy zgłosili się wcześniej do faktora mogliby liczyć także na pomoc przy weryfikacji potencjalnych klientów. Takie działanie pozwoliłoby na ograniczenie ryzyka zatorów płatniczych. Obecnie firma próbuje, przy wsparciu faktora, uporać się ze złą kondycją finansową. Ze względu na spore długi, istnieje duże ryzyko całkowitej niewypłacalności przedsiębiorstwa.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się co zrobić aby poprawić płynność finansową swojego przedsiębiorstwa zapisz się do naszej listy.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych w formularzu moich danych osobowych w celu kontaktu ze mną, jako przedstawicielem firmy, do której kierowany będzie przekaz marketingowy.

Administratorem podanych w formularzu danych osobowych jest Bibby Financial Services Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-305) przy al. Jerozolimskich 134. Dane przetwarzane będą zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 1182 z późn. zm.) w celach marketingowych. Każda osoba ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania.