Z faktoringiem na azjatycki rynek
Branża handlowa
Firma
Polskie przedsiębiorstwo z prawie 15-letnim doświadczeniem. Zajmuje się wysyłką artykułów spożywczych, głównie makaronów, miodów i dżemów do Azji.
Wyzwanie
Ze względu na długie terminy płatności preferowane przez azjatyckich odbiorców – 60, a nawet 90 dni – firma potrzebowała pomocy w utrzymaniu płynności finansowej. Prowadzącym biznes zależało na rozwiązaniu, które będzie dopasowane do specyfiki branży oraz pozwoli ograniczyć dodatkowe koszty związane z prowadzeniem działalności w innym kraju.
Rozwiązanie
Przedsiębiorstwo zdecydowało się na współpracę z faktorem, posiadającym oddziały w różnych częściach świata. Zaproponował on założenie drugiej spółki w Hongkongu, co przyniosło firmie korzyści finansowe oraz przyznał limit faktoringowy. Dzięki temu rozwiązaniu prowadzący biznes może skupić się na rozwoju działalności w Azji.
Obecnie firma prowadzi rozmowy z faktorem dotyczące wsparcia finansowego związanego z działaniami prowadzonymi na rodzimym rynku.